JANUARI

Maandag 8 januari startten de repetities. De werkgroep PlekZat had eerst een overleg met de zangsolisten die meedoen aan PlekZat. Daardoor was er geen repetitie voor het Leerensemble. Om 21.00 uur verzorgde het bestuur de catering bij het Happy Hour en werd er getoost op het nieuwe jaar.

Vanaf maandag 15 januari werd er gerepeteerd voor PlekZat! in de Bonifatiusschool. Het orkest groeide de weken daarn uiteindelijk uit tot 50 muzikanten. Dat werd te groot voor de locatie bij HOSV.

FEBRUARI

Zaterdag 10 februari was er geen deelname aan de Carnavalsoptocht door ’t Darsgat. We konden door ziekte, vakantie en werk te weinig muzikanten op de been brengen om een goed optreden te verzorgen.

MAART

Het project PlekZat! krijgt vorm. Thomas arrangeert 15 nummers op maat voor de solisten en voor het orkest. De werkgroep (Henk, Saskia, Ton) coördineert de werkzaamheden achter de schermen. Muzikanten worden benaderd, fondsen aangeschreven, sponsors gezocht, overlegd over de voortgang. De betrokkenheid van de leden is als vanouds groot. Zo zijn er groepjes die wekelijks samen thuis bij leden repeteren.

APRIL

Maandag 1 april, Tweede Paasdag, werd er niet gerepeteerd. In plaats daarvan werd er vrijdag 5 april gerepeteerd.

Zondag 14 april organiseerde Thomas groepsrepetities.

Maandag 15 april kwam Outlined Vocals mee repeteren met het orkest. Mooi om het enthousiasme van de meiden te zien, mooi om te horen hoe de arrangementen van Thomas werken.

Vrijdag 19 april werd er gerepeteerd door de orkestleden die Koningsdag aanwezig zijn voor het repertoire van Koningsdag.

Maandag 22 april repeteerden we de PlekZat!-nummers met Marianne Koelemeijer. Twee totaal verschillende nummers, maar wel beide heel mooi passend bij de persoon Marianne.

Zaterdag 27 april verzorgde een goed-bezet orkest de opening van Koningsdag op het terrein van VVS’46. Dankzij snel handelen stonden de saxofoons droog in een partytent vanwege de dreigende regen. Een mooie opening van de spelletjes op het terrein, waar vele publiek op afkwam. Een mooie presentatie van Erato dus voor dit publiek.
Bij het vlaghijsen werd het Wilhelmus gespeeld en warempel: het verliep dit keer vlekkeloos.

Maandag 29 april was er geen repetitie voor het Leerorkest. De tijd van het Leerorkest werd benut voor een repetitie van het repertoire voor de muzikale ontvangst van de Tours op De Weijver 4 mei.

MEI

Zaterdag 4 mei speelden we vanaf 15.30 uur op De Weijver waar de ontvangst van de verschillende Tours gehouden zou worden. Zo onthaalden we om 16.00 uur de Tour de Classique (5 dagen fietsen door Nederland voor ouderen), om 16.30 uur de Tour de Heroes (8 dagen fietsen vanuit Normandië door jeugd met een beperking en om 17.00 uur de Tour de Fris (8 dagen fietsen vanuit Duitsland door jeugd van 13-16 jaar).

Zaterdag 4 mei verzorgden we ook de muzikale omlijsting van de Dodenherdenking bij het monument in Spanbroek en bij de oorlogsgraven op de begraafplaats. Een goede bezetting speelde koralen, het Wilhelmus onder leiding van Sophie. Menno sloot af met een prachtige taptoe. Altijd mooi om te doen. Vanwege het dreigende regenweer (het regende heel even) leek de belangstelling vanuit het publiek iets minder dan voorgaande jaren.